Helgen började tidigt i fredags med eftermiddagen på Lisebergs trädgårsdagar. Mycket inspiration men inte så mycket växtköp som jag egentligen skulle ha velat. Rabatterna ska ju grävas först…

image

Några växter fick iaf följa med hem Gloriosa superba “Klänglilja” är en favorit som det får bli ett nytt försök med. Lite blev det allt till landet med. Får se vad jag lyckas få i jorden till helgen. Tur att det är långhelg som skall spenderas på landet iaf.

image

På lördagen va det dags för första vintagemässan i Göteborg. Så det blev en sväng dit med systerdottern. Några tapetbitar och böcker fick jag med mig hem. Men mest fastnade jag nog för den här hatten.

image

Så läcker även om den nog hade fått bli en prydnad hemma. Jag är lite för feg för att ha något sånt på mig annars.

